Tozaltı Ark Kaynağı ile Birleştirilen Farklı Kalınlıktaki Grade A Gemi Saclarının Mekanik Özelliklerinin Araştırılması


Creative Commons License

Kaya Y. , Kahraman N. , Durgutlu A., Gülenç B.

Engineering Sciences, cilt.5, ss.348-357, 2010 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)

  • Cilt numarası: 5 Konu: 2
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Engineering Sciences
  • Sayfa Sayıları: ss.348-357

Özet

Bu çalışmada, gemilerin imalatının büyük bir bölümünde kullanılan üç farklı kalınlıkta Grade A gemi sacları, tozaltı ark kaynak yöntemi ile birleştirilmiştir. Kaynaklı bağlantıların dayanımlarının belirlenmesi için numunelere çekme ve çentik darbe testleri uygulanmış, ayrıca numuneler üzerinde sertlik ve mikroyapı çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Çekme testleri sonucunda tüm numunelerde kopma esas malzemede gerçekleşmiştir. Çentik darbe testleri sonucunda en yüksek darbe çentik değerleri esas metalde elde edilmiş ve onu sırasıyla ITAB ve kaynak metali takip etmiştir. Bütün kaynak parametrelerinde, kaynak metali sertliğinin ITAB ve esas metalden yüksek olduğu görülmüştür. 

In this study, a large part of the ship used in the manufacture of three different thickness of Grade A ship plates were joined by submerged arc welding method. In order to determine the strength of welded joints to the tensile and charpy impact test were applied, as well as hardness and microstructure studies were conducted on samples. Tensile tests showed that rupture occurred in the base metal of all samples. From the results of charpy impact test, the highest charpy notch values were obtained from base metal and this is followed by HAZ and the weld metal. It was seen that all the welding parameters, weld metal hardness is higher than the HAZ and the base metal.