II. Business Organization Research Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, ss.1147-1168
Bilgi teknolojilerinin hızla geliştiği, bilginin çok kolay ulaşılır
olmasının yanında çok hızlı değiştiği günümüz iş dünyasında, sektöründe
rekabet etmek isteyen işletmeler öğrenmeye ve gelişmeye açık olmalıdır.
Bu bağlamda öğrenen örgütler, yaşadığı tecrübelerden sonuçlar çıkaran,
çalışanlarını geliştirerek çevre koşullarına uyum göstermelerini
sağlayan, neticede sürekli değişen, gelişen ve kendini yenileyen
örgütlerdir. Bu çalışmanın amacı, Karabük ilinde faaliyet gösteren S. M.
M. M. bürolarının öğrenen örgüt olma düzeyini ölçmektir. Öğrenen örgüt
olma düzeyleri, bireysel, takım veya grup ve örgütsel öğrenme olmak
üzere üç boyutta incelenmiştir. Çalışmada anket yöntemiyle elde edilen
veriler Pearson Korelasyon Testi ve Ki-Kare Testi’ne tabi tutulmuştur.
Ayrıca ilişki katsayıları kullanılarak hipotez ilişkilerine
bakılmıştır. Meslek mensuplarının öğrenen örgüt olma düzeylerinin
bireysel, takım veya grup ve örgütsel öğrenme boyutları bakımından
anlamlı ilişki seviyesinde olduğu tespit edilmiştir. Karabük ilinde
yapılan araştırma, meslek mensuplarının öğrenmeye zaman ayırdıklarını ve
kendilerini geliştirmek için çaba sarf ettikleri sonucunu ortaya
çıkartmıştır. Başka bir ifadeyle, öğrenen örgüt olma zihniyetinin
yerleşmiş olduğu tespit edilmiştir.
In today's business world where information technologies are developing
rapidly and information is changing very fast as well as being easily
accessible, businesses that want to compete in their sector should be
open to learning and development. In this context, learning
organizations are organizations that produce results from their
experiences, improve their employees and adapt to environmental
conditions, and consequently change, develop and renew themselves. The
purpose of this study is to measure the level of learning organization
of the CPA offices in Karabük. Learning organization levels were
examined in three dimensions as individual, team or group and
organizational learning. In the study, the data obtained by the survey
method were analyzed with Pearson Correlation Test and Chi-Square Test.
In addition, hypothesis relationships were examined using correlation
coefficients. It was found that the level of being a learning
organization of the members of the profession was significant in terms
of individual, team or group and organizational learning dimensions. The
research conducted
in Karabük revealed that accounting professionals take time to learn and
make efforts to improve themselves. In other words, the mentality of
being a learning organization is established.