Milli Eğitim Bakanlığı Netecad Eğitimlerinin İncelenmesi


Creative Commons License

Özalp A. N.

Akademik Bilişim 2011 - İnönü Üniversitesi, Malatya, Türkiye, 1 - 04 Şubat 2011, cilt.1, no.1, ss.124-132

  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Malatya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.124-132

Özet

Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmenleri başta olmak üzere, tüm öğretmenlerimize Bilişim Teknolojileri alanında ihtiyaç duyulan eğitimler verilmektedir. Cisco BTT ve CCNA Eğitimlerinin verilmesi için 2006 yılında EĞİTEK –TBV Bölgesel Akademi kuruldu. Merkezi ve Mahalli Hizmet içi Eğitimler aracılığıyla öğretmenlerimize bu eğitimler verilmektedir. Yerel Eğitim Merkezi unvanını almış okullara teknik ve eğitim desteği sağlanmaktadır. Eğitimler, olmak üzere iki kategoride verilmektedir. Eğitmen Eğitimlerinde, 3 hafta çevrimiçi ve 2 hafta yüz yüze olmak üzere karma bir eğitim modeli uygulanmaktadır. Katılımcıların eğitimler sonunda çevrimiçi bir sınava girmeleri ve bu sınavda başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrenci Eğitimleri 80 saat yüz yüze olarak uygulanmaktadır. Eğitim materyallerine sınıf ortamından bağımsız olarak, çevrimiçi  (çevrimiçi) erişilebilir. Materyallerin farklı dil desteği ile öğrencilerin yabancı dillerini geliştirilmelerini sağlamak mümkündür. Bu çalışmada yapılan bu eğitimlerin ağ eğitimine sağladığı avantajlar vurgulanarak, istatistikî bilgiler ışığında meslek liselerindeki ağ eğitimlerinde gelinen nokta gözler önüne serilmektedir.